במה עורך דין נזיקין עוסק?

June 15 2023Oded B

כמה מילות הקדמה על עו”ד נזיקין

ברמה הכללית של הנושא, עורך דין נזיקין הוא איש מקצוע אשר יודע כיצד לסייע לאנשים המבקשים פיצויים על עוולות שנעשו כלפיהם. עוולות נזיקין הן עבירות אזרחיות בדרך כלל, כאשר חלק מאותן עוולות יכולות לכלול רשלנות רפואית בהריון או בלידה, התרשלות רפואית במהלך מתן טיפול רפואי לפציינטים בכל הגילאים, במהלך ניתוחים כירורגיים ועוד.

מעבר למקרים של רשלנות רפואית, עורך דין נזיקין עשוי להתמחות בעוד מגוון די רחב של דינים ונושאים שונים. למשל, עו”ד נזיקין עשוי להתמחות בכל מה שקשור להוצאת דיבה ולשון הרע, כאשר תפקידו של עורך הדין הוא לסייע לנפגע לקבל נזקים כספיים מהאחראי. מצד שני, עורך דין נזיקין יכול גם לסייע לצד התובע והמבקש שיפוי או פיצויים. באופן כללי, ניתן להיעזר בעורך דין נזיקין כדי לתבוע בגין ההיבטים הבאים:

  • החזרים של עלויות רפואיות.
  • פיצויים בגין רשלנות רפואית על סוגיה וצורותיה השונות.
  • החזרים הנוגעים לאובדן שכר.
  • פיצויים בגין כאב וסבל, בין אם פיזי או נפשי.
  • פיצויי עונשין על מעשים חמורים במיוחד, התרשלות של גורמים מקצועיים, רפואיים ועוד.

לאתר את עורך הדין הנכון לדיני נזיקין

אם אתם מחפשים עו”ד נזיקין, בהחלט יש כמה היבטים שחשוב לזכור ולהביא בחשבון. ראשית, כאשר אתם מעוניינים לאתר את עורך הדין הנכון למקרה שלכם, חשוב לזכור שלא כל עורכי הדין מספקים את אותם הכישורים, ובטח לבטח שלא כל עורכי הדין ניחנים באותו ידע, כישורים והתמחויות.

כשמבקשים לאתר עו”ד רשלנות רפואית או נזיקין, חשוב לדעת כי עורך דין נזיקין טוב יהיה אמנם בעל ידע מעמיק בדיני נזיקין, אבל מעבר לזה, הוא גם צריך לדעת ללוות את לקוחותיו בכל שלב בתהליך בצורה מכילה, רגישה ומקצועית. לא פעם, דיני נזיקין כוללים אנשים אשר נפגעו פיזית, רגשית ונפשית בכל מיני צורות שונות, ככה שמלבד היותו של עורך הדין מקצועי, הוא גם צריך לדעת לספק את השירותים שלו בדרך אנושית וסובלנית.

לסיכום, מהי מטרתו העיקרית של עורך הדין לדיני נזיקין?

בסופו של יום, עורכי דין נזיקין שואפים להבטיח שללקוח שלהם יהיה צדק הוגן לאחר שנעשה לו עוול. ולכן תיקים משפטיים אלו מצריכים רגישות, בטוח יותר מאשר תיקים משפטיים אחרים. אם אי פעם הייתם במצב בו מישהו גרם לכם נזק או פציעה בדרך כלשהי, חשוב להתייעץ עם עורך דין נזיקין מנוסה לקבלת ייעוץ והכוונה.

זכרו, בישראל, כמו במדינות מתוקנות אחרות בעולם, ישנו חוק אשר נקרא “חוק התיישנות”. בחלק גדול מהמקרים, לא ניתן לתבוע לאחר 6 שנים מאז מועד מקרה של נזיקין. בפועל, זה אומר שחשוב לפנות לקבלת ייעוץ משפטי כמה שיותר בצמוד למועד בו אירע מקרה של נזיקין. לסיכומו של דבר, ככל שתקדימו לקבל ייעוץ או סיוע משפטי, כך תקדימו לטפל בקבלת הפיצויים המגיעים לכם, או לפחות תוכלו לברר אם אכן מגיעים לכם פיצויים. בהצלחה!

#התרשלות רפואית עו"ד
#עו"ד נזיקין
#עורך דין נזיקין
#רשלנות רפואית
#רשלנות רפואית עו"ד
#רשלנות רפואית עורך דין נזיקין
Share: