גרביים מיוחדות לחולי סוכרת

June 25 2023doritr

סוכרת היא מחלה לא פשוטה להתמודדות. כיום יש המגדירים את המחלה המדוברת כמחלה עולמית, כאשר ניתן לא מעט סיבות שיכולות לגרום להתפתחותה בקרב בני אדם לרבות: גנטיקה אורח חיים תובעני, תזונה לקויה, חוסר בפעילות גופנית ותורשה. חשוב לדעת כי מדובר על מחלה שחייבת להיות מאוזנת ואם היא לא מאוזנת, הרי שאחד הסיבוכים הנפוצים שלה הוא בעיות בכפות הרגליים. בין אם מדובר על זיהומים בכלי דם קטנים, פטריות וכיבים שיכולים להתפתח לנמק.

כל אדם שחולה בסוכרת, חייב לדאוג לאיזון המחלה שלו באמצעות אורח חיים וכן באמצעות תרופות ייעודיות במקרה הצורך וכמובן לדאוג שכפות הרגליים שלו לא יסתבכו באופן כלשהו. כדאי לעשות זאת באמצעות בחירת גרביים לסוכרתיים ונעליים איכותיות ותואמות לחולי סוכרת.

כיצד עובדות גרביים לסוכרתיים?

חשוב מאוד כאמור שכל אדם סוכרתי יבחר בגרביים ונעליים המתאימות למצב העדין והמיוחד של כפות הרגליים שלו. גרביים לסוכרתיים הם גרביים בעלי תפרים שטוחים שעשויים מחומרים אנטי בקטריאליים. המטרה של הגרביים הללו היא למנוע היווצרות של זיהומים ופטריות שונים, ריחות לא נעימים ועוד. הגרביים לא לוחצות והתפרים שטוחים והדבר מסייע למעבר טוב ותקין של הדם לכפות הרגליים וכן, הדבר מפחית את הסיכון להיווצרות של נמק או כיב שיכול לסכן ביותר את האדם החולה בסוכרת.

מעבר לכך, העובדה שהגרביים מונעות זעזועים, מגנה ביותר על כל אזור ברגל שיכול להיות חשוף לפציעות וכן לפגיעות שונות. שימוש בגרביים מיוחדים לסוכרתיים הוא קריטי בכדי לספק את ההגנה המקסימלית לכפות הרגליים של אדם סוכרתי ולמנוע ממנו מצבים שיכולים לסכן את כפות רגליו ולעיתים גם את חייו.

כיצד תשמרו על כפות הרגליים שלכם במידה ואתם חולי סוכרת?

חשוב מאוד שתדעו כי אם אתם חולים בסוכרת, הרי שמלבד בחירה בגרביים המיוחדות לחולי סוכרת, הרי שחשוב ביותר לשמור על הכפות הרגליים שלכם על ידי ביצוע פעולות שונות לרבות: עליכם לבדוק היטב את כפות הרגליים בכל יום ולוודא כי לא התפתחו בהן כיבים או פצעים. בכל מקרה שבו התפתח כיב או פצע כלשהו, יש לטפל בו בצורה הטובה ביותר.

מעבר לכך, חשוב לשמור על ההיגיינה של כפות הרגליים וזאת בכדי להימנע מזיהומים. הקפידו על ניקיון כפות הרגליים שלכם לאורך היממה והשתמשו במוצרי היגיינה טובים עבור העור.

חשוב מאוד שתיגשו לבדיקה של כפות הרגליים שלכם מדי פרק זמן כלשהו וזאת בכדי שתוודאו שהכל תקין וכי אין צורך לטפל ברגל באופן כלשהו.

בחירת נעליים נכונות

עוד דבר חשוב ביותר הוא כמובן לבחור נעליים המתאימות לכפות רגליים סוכרתיות. נעליים מעין אלה חייבות להיות נעליים רחבות, גמישות, עשויות מחומר גלם נעים ורך ומתאימות לכפות הרגליים. כמובן שחשוב לבחור בנעליים אורטופדיות המספקות את הנוחות המקסימלית לכפות הרגליים. אין לבחור בנעל לוחצת ואפילו מעט שכן, לחץ על כפות רגליים סוכרתיות עלול להסב לכם נזק.

Share: