המדריך המושלם לגידול כלב בבית

May 29 2023doritr

אם החלטתם להביא כלב לביתכם, אין ספק כי מדובר על תוספת מבורכת. יחד עם זאת, חשוב מאוד שתזכרו כי עליכם להבין את כל מה שזה ידרוש מכם. ברגע שאתם מחליטים להביא כלב לבית, עליכם להבין כי כל הצרכים הבסיסיים שלו הם באחראיות שלכם, הכלב יהיה תלוי בכם ואתם תדרשו לעשות את כל מה שניתן על מנת שיהיה לו טוב אצלכם ועל מנת שהוא יהיה בלתי מזיק לכם ולסביבה.

חשוב שתדעו כי אם תחסירו מהכלב שלכם את התנאים שבהם הוא צריך לגדול בצורה תקינה, אתם עלולים לגרום לנזקים שונים לרבות: בעיות התנהגות שיכולות לנבוע מחרדה, בדידות ועוד.

מהם תנאי הגידול הנחוצים עבור כלב?

אם הבאתם כלב לביתכם, חשוב שתדעו כי ההמלצה היא לגדל אותו בתוך הבית יחד עם בני המשפחה. מדובר על בעל חיים מאוד חברתי והוא זקוק למגע אנושי. כמובן שחשוב שתדאגו לו לפינה פרטית בבית ותגדירו אותה כפינה הזאת על ידי שימוש במיטה שרלוונטית רק לו, מזרון, כרית או כל דבר אחר שיוגדר כשייך למקום שלו, שאליו הוא יוכל לבוא כאשר הוא מעוניין להירגע ולנוח.

שנית, חשוב מאוד לדאוג להוציא את הכלב לטיולים וכן לדאוג לו לגירויים נוספים לרבות: משחקים שונים שמתאימים לו, מפגש עם כלבים אחרים ועוד.

אילוף כלבים

אילוף מהווה את אחד הדברים החשובים ביותר עבור כל כלב. באמצעות אילוף כלבים מתאים הכלב ידע כיצד להתנהג בחברת אנשים, כיצד לנהוג כאשר הוא מצוי לבדו בבית, כיצד לעשות את צרכיו רק מחוץ לבית, כיצד לא לנבוח על אנשים בחוץ או על בני הבית, לא לקפוץ על אנשים או לנשוך אותם.

המטרה של אילוף היא לסייע בהתמודדות עם בעיות התנהגות שונות, אך גם לסייע לכלב לאמץ הרגלים טובים שונים שהמטרה שלהם היא לאפשר לו לחיות אתכם בצורה נעימה ולהתנהג בצורה מתאימה.

ניתן לאלף כלבים באופן עצמאי לאחר שקוראים מידע על הנושא או שבמקרים קשים ניתן לבחור בסיוע של מאלף כלבים מקצועי ומנוסה שיסייע לכם בביתכם או בפנסיון לאלף את הכלב.

בחירת המזון עבור הכלב

עוד דבר חשוב ביותר שיש לדאוג לחו הוא בחירת המזון לכלב. כיום ניתן למצוא מגוון רחב של סוגי מזון הרלוונטיים עבור כלבים וחשוב לבחור מזון איכותי העשוי מהרכיבים הטובים והחיוניים ביותר עבור ההתפתחות התקינה של הכלב שלכם.

כמובן שכדאי מאוד לברר אודות החברות המובילות בתחום המזון ולהתאים את סוג המזון לגיל הכלב, לגזע שלו ועוד. המטרה היא שהאוכל יהיה מזין עבורו ויעניק לו את האנרגיה הנדרשת לו.

טיפול רפואי

חשוב מאוד שהכלב יקבל את הטיפול הרפואי הנדרש לו בכל מצב וכן, שיקבל את הבדיקות וטיפולי השגרה שהוא זקוק להם. כל כלב זקוק לחיסונים שונים, לבדיקות שמטרתן היא לוודא שמצבו הבריאותי תקין ועוד. חשוב מאוד לבחור בווטרינר מקצועי שניתן לסמוך עליו, בכדי לקחת אליו את הכלב בכל פעם שיש צורך בכך.

כמובן שחשוב מאוד להעניק לכלב שאתם מביאים לביתכם תשומת לב ואהבה שכן, לא די בדאגה לכל הצרכים החומריים שלו בכדי לגדל אותו בצורה טובה בביתכם, אלא חשוב מאוד שהוא גם ייהנה מהשהייה בביתכם, ירגיש רצוי ואהוב ועוד.

Share: