טיול סנוטות בטולום

April 30 2023Oded B

האזור של טולום גדוש בבולענים יפהפיים המכילים בתוכם חיים שלמים, מים מתוקים וחוויה בלתי רגילה. למי שעדיין לא מכיר, בולענים אלו נקראים סונטות, מה שמהווה את אחת מהאטרקציות הכי פופולאריות בטולום מקסיקו.

רגע לפני שאתם עולים על המטוס למקסיקו, האם תכננתם את הטיול בצורה כזאת שתכלול את האטרקציות הכי שוות וחשובות באזור? כאלו הן סונטות, מה שמאפשר הצצה בלעדית לעולם התת מימי בבולענים טבעיים שנפערים באדמת טולום. מדובר באטרקציה בטוחה לגמרי, כך שהיא מתאימה לזוגות, למשפחות ולכלל המטיילים באזור. עם זאת, יש לציין כי הביקור באטרקציות אלו כרוך בצלילת שנורקל או סקובה (עבור שנורקל לא נדרש ניסיון).

כיצד נוצרות סנוטות ואילו מומלצות?

אותם בולענים הנקראים סנוטות, למעשה נוצרים כאשר מערה קורסת לתוך עצמה, מה שיוצר פתח מרהיב ביופיו. עם השנים, סנוטות אלו התמלאו במי גשמים אשר התערבבו עם מי תהום, כאשר הסנוטות הפכו יותר ויותר פופולאריות בקרב מקומיים ותיירים כאחד.

יש לציין, קיימות לא מעט סנוטות ברחבי טולום, אך הפופולאריות יותר הן:

  1. סנוטה MANATI – סנוטה זו מתאימה עבור צלילה חובבנית עם שנורקל, מה שיעלה לכם כ-150 פזו בלבד.
  2. סנוטה OXMAN – בצמוד לסנוטה הזאת תמצאו מסעדה ובריכה, אבל הפנינה האמיתית כאן היא קירות המערה התלולים, הצמחייה שמקיפה את המים ועוד.
  3. סנוטה Calavera – אם אתם מבקרים בחצי האי יוקטן, זו אחת מהסנוטות הכי מומלצות באזור. תמצאו כאן צלילת שנורקל וסקובה, תלוי בכישורים שלכם. עלות הכניסה היא כ-100 פזו.

האם טיול סנוטות מותאם למשפחות?

אכן כן, ישנן כל מיני סנוטות מסוגים שונים, כאשר חלקן מתאימות לצלילה מקצועית וחלקן לצלילת שנורקל חובבנית. אם אתם רוצים להנות מזמן איכות יחד עם הילדים, זה סוג טיול שכדאי לשקול לחיוב. כמו כן, ביקור בסנוטות יכול להיות מאוד רומנטי עבור זוגות, ימי נישואין, אירועי ירח דבש וכן הלאה.

אילו עוד סנוטות נחשבות מומלצות?

מעבר לסנוטות שציינו עד כה לעיל, כדאי להכיר גם סנוטות כמו: סנוטה ZACI, X’Canche, Gran Cenote, Ponderosa, Suytun ועוד. יש לציין, חלק מהסנוטות הנ”ל יכולות לעלות גם כ-200 – 250 פזו ומעלה (ללא ציוד). אם אתם רוצים לצלול סקובה, חלק מהאתרים הנ”ל יכולים לעלות כ-550 פזו (כולל ציוד).

אילו אטרקציות ניתנות לשילוב בטיול סנוטות?

אם אמרתם מקסיקו או טולום, אמרתם אטרקציות בשפע. תוכלו למצוא שפע ענק של פעילויות שונות, כאשר חלק מהאנשים בוחרים לנתב את מוקדי העניין שלהם בטיולי טבע, בעוד שאחרים אוהבי פעילויות חוף. ככה או ככה, מקסיקו לא חסרה בפעילויות, מסעדות, שופינג, אטרקציות מכל הסוגים ועוד.

אם אתם לקראת הטיול שלכם למקסיקו, אבל לא בטוחים כיצד לתכנן אותו בצורה נכונה, צוות TRAVELINGOS ישמח לסייע במה שהוא יוכל. אתם מוזמנים ליצור קשר, לקבל ייעוץ ואפילו עזרה בתכנון החופשה שלכם – צרו קשר היום!

Share: